2011-01-20 ? 12:11:00

makeup

Tänkte även skriva om de smink jag använder. Innan jag börjar sminka mig lägger jag alltid på en fuktighetskräm för att sminket blir jämnare och håller mycket bättre. Ta inte för mycket heller för då blir det för fett för huden, sen lägger jag alltid på ett tunt lager foundation, brukar använda mig utav dream matte mousse, eller det jag har. Men för det mesta den, sen lägger jag alltid lite solpuder eller vanligt puder med borste, använder aldrig med svamp eftersom det är lätt att bli fläckigt, lägger även på halsen eftersom man vill ju inte ha en linje? sedan brukar jag ta flytande kajal eller en vanlig kajal och markera ögonen, sedan använder jag den rosa mascaran som även finns i gul, börjar alltid längt in på fransarnna. Ibland brukar jag även använda ögonskugga, men det är väldigt sällan. Det är när jag har tid eller lust, använder även rouge. Men gillar inte när det är för sminkat. Brukar även fylla i mina ögonbryn med en brun penna eftersom jag är så ljus i mig själv. Men nu när jag solar brukar jag bara använda mascara och solpuder, inte lönt att sola annars eftersom färgen slits bort när du skrubbar av sminket varje kväll. Detta var iaf en liten förklaring på hur jag gör, inte den bästa. Men kan kanske slänga upp bilder på mitt smink eller en sminkvideo?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: